עיריית י-ם תאכוף את חוק השבת רק מחודש אפריל • "מקווה שלא תרגיל"

    העירייה אומרת שצריך זמן הערכות, אלא שהיו יכולים לתת התרעה של שבועיים. אין צורך יותר מזה. אני מקווה שזה לא תרגיל התחמקות"
    ארי וידר No Comments on עיריית י-ם תאכוף את חוק השבת רק מחודש אפריל • "מקווה שלא תרגיל"
    ארכיון צילום: משה שי, פלאש 90
    העירייה אומרת שצריך זמן הערכות, אלא שהיו יכולים לתת התרעה של שבועיים. אין צורך יותר מזה. אני מקווה שזה לא תרגיל התחמקות"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ירושלים תחל לאכוף את האיסור לפתוח מרכולים בשבת, כך הודיעה היום העירייה.

    במהלך היום מסרו פקחי העירייה צווין לבעלי המרכולים אשר נוהגים להפעיל את החנויות בשבת, והורו להם לסגור את עסקיהם בשבתות, החל מה-2 באפריל, בהתאם לחוק העזר העירוני אשר אוסר קיום מסחר בשבתות.

    הרקע להחלטת העיריה לאכוף את חוק העזר העירוני באה ככל הנראה לאור מאבקם של חברי מועצת העיר החרדיים שמזה חצי שנה זועקים נגד אי אכיפת החוק האוסר על פתיחת מרכולים וחנויות בשבת.

    "ברחבי העיר נפתחו בשנה האחרונה עוד ועוד מרכולים ומשום מה העירייה נמנעה מלאכוף את החוק" אמר אחד מחברי המועצה החרדיים.

    עתה, החליטה כאמור העירייה להתחיל ולאכוף את החוק, אלא שבקרב הפוליטיקאים החרדיים בעיר יש מי שמביע תמיהה לנוכח ההחלטה לאכוף את החוק רק מחודש אפריל. "העירייה אומרת שצריך זמן הערכות, אלא שהיו יכולים לתת התרעה של שבועיים. אין צורך יותר מזה. אני מקווה שזה לא תרגיל התחמקות".

    מנגד מברך חבר המועצה אליעזר ראוכברגר מיהדות התורה את ההחלטה ואומר: "כל דבר שנעשה לחיזוק וביצור חומות השבת, אני מברך עליו. אני מקווה שאכן העירייה תפעיל את מערכת הפיקוח בהתאם לחוק העזר העירוני".

    מעיריית ירושלים נמסר כי "תמשיך לפעול על פי החוק והסטטוס קוו המאפשר בילויים, מסעדות וקולנוע בשבת, ואוסר מסחר ותחבורה ציבורית".



    0 תגובות